Filtreeri postitusi

Millal on õige aeg ettevõtte müügiks? Osa 2: Kui majandus kasvab

Leidub hulk erinevaid põhjuseid, kui ettevõtte müümisega tuleks alustada kohe, ootamata ideaaltingimusi makromajanduses, tegevussektoris või ettevõtte enda arengufaasis. Käesolevas artiklis keskendume aga juhtudele, kus müügiplaan soovitakse realiseerida võimalikult tulusalt. Mis on üldised tegurid, mis soodustavad edukat müüki ning aitavad müüjal saada kõrgeima võimaliku hinna ja kuidas see kõik suhestub algava 2022. aastaga?
Loe lisaks

Kuidas hinnata ettevõtte väärtust?

Iga ettevõtja jaoks on tema ettevõte nagu „oma laps” ja seega hindamatu väärtusega. Ettevõtet müües tuleb aga tema väärtus teisendada reaalseteks numbriteks.

Konkreetse tulemuseni jõudmiseks on välja kujunenud erinevaid meetodeid, millega ettevõtte väärtust hinnatakse.

Käesolev artikkel tutvustabki põgusalt võimalikest ettevõtte väärtuse hindamise meetoditest paari enamlevinumat.
Loe lisaks

Ettevõtte väärtust mõjutavad tegurid

Ettevõtte väärtuse määramiseks leidub palju erinevaid meetodeid ja valemeid. Olenemata, millist kasutada, tuleb lisaks ettevõtte ärimudelile ja finantsnäitajatele arvestada veel mitme teguriga, mis ettevõtte hinda kujundavad. Järgnevalt vaatamegi mõnda olulisemat aspekti, mis aitavad mõista nii potentsiaalse ostja väiksemat hinnapakkumist kui juhivad ka praeguse omaniku tähelepanu ettevõtte tegelikele tugevustele ja nõrkustele.
Loe lisaks

3 põhjust, miks ettevõtte müük ei ole imelihtne

Kui vallas- või kinnisvara müügi puhul oleme harjunud järgima väljakujunenud protsessi, siis ettevõtte müügi puhul on lugu palju mitmetahulisem. Riskid, finants- ja õiguslikud aspektid, müügihinna seadmine ja ostja leidmine on vaid osa loetelust, millega oma tegutsevat firmat müüa sooviv omanik kokku puutub.
Alljärgnevalt vaatame lähemalt kolme suuremat teemat, mida oma äri müües silmas pidada.
Loe lisaks