Ettevõtte müümine - Kuidas ära tunda õige hetk väljumiseks?

Ettevõtte müümine on omaniku jaoks kaalukas otsus, mis võib ette tulla vaid korra elus. See võib tähendada uue vabaduse algust – rohkem aega perele, vähem stressi ja võimalust pühenduda uutele projektidele ja väljakutsetele. Samas on müük strateegiline samm, mis nõuab läbimõeldud otsustamist. Millal on õige aeg oma ettevõte maha müüa? Millised märgid viitavad sellele, et võiksid seda võimalust kaaluda?


Loe lisaks

Samad lähteandmed, kuid erinev tulemus – subjektiivsus ettevõtte väärtuse hindamisel

Olukord, kus müüja näeb oma kaupa väärtuslikumana kui ostja, on tavapärane ja mõistetav. Ettevõte on turul kaup nagu iga teinegi ning selle väärtuse leidmiseks on mitmeid vähem ja rohkem keerulisi meetodeid. Kuidas on aga võimalik, et ettevõtte omanik ning ettevõtte potentsiaalne ostja saavad firma väärtuseks erineva suuruse, olgugi, et mõlemad kasutavad samu väärtuse hindamise meetodeid ning samu algandmeid?
Loe lisaks

Kas minu ettevõte on müüdav?

Kui olete otsustanud oma ettevõtte müüa või vähemalt kaalute seda, olete suure tõenäosusega huvitatud, kas sellele leidub ostja ning kui, siis millistel tingimustel. Osad ettevõtted on likviidsemad kui teised ning osade ettevõtete eest makstakse rohkem, kui teiste eest. Järgnevalt vaatamegi lähemalt, mis teeb ühe ettevõtte ostjate silmis atraktiivseks ning mis võib mõjuda hoopis vastupidiselt.
Loe lisaks

Kuidas hinnata ettevõtte väärtust?

Iga ettevõtja jaoks on tema ettevõte nagu „oma laps” ja seega hindamatu väärtusega. Ettevõtet müües tuleb aga tema väärtus teisendada reaalseteks numbriteks.

Konkreetse tulemuseni jõudmiseks on välja kujunenud erinevaid meetodeid, millega ettevõtte väärtust hinnatakse.

Käesolev artikkel tutvustabki põgusalt võimalikest ettevõtte väärtuse hindamise meetoditest paari enamlevinumat.
Loe lisaks

Arhiiv