Millal on õige aeg ettevõtte müügiks? Osa 2: Kui majandus kasvab
Kuidas tagada ettevõtte müümisel diskreetsus ehk ettevõtte müük varjatud kujul
Millal on õige aeg ettevõtte müümiseks? Osa 1: Omanik on ettevõtlusest väsinud
Kui siia lisandub veel teadmine, mida vabaneva aja ning
rahaga peale hakata, ongi kõik väga lihtne.
Käesolevas artiklis keskendume aga olukorrale, kus otsus ettevõtte edasise saatuse osas on tegemata. Millised on edasised võimalikud stsenaariumid, kui vanaviisi enam jätkata ei saa.
Kuidas hinnata ettevõtte väärtust?
Konkreetse tulemuseni jõudmiseks on välja kujunenud erinevaid meetodeid, millega ettevõtte väärtust hinnatakse.
Käesolev artikkel tutvustabki põgusalt võimalikest ettevõtte väärtuse hindamise meetoditest paari enamlevinumat.
Ettevõtte väärtust mõjutavad tegurid
Ettevõtte väärtuse määramiseks leidub palju erinevaid meetodeid ja valemeid. Olenemata, millist kasutada, tuleb lisaks ettevõtte ärimudelile ja finantsnäitajatele arvestada veel mitme teguriga, mis ettevõtte hinda kujundavad. Järgnevalt vaatamegi mõnda olulisemat aspekti, mis aitavad mõista nii potentsiaalse ostja väiksemat hinnapakkumist kui juhivad ka praeguse omaniku tähelepanu ettevõtte tegelikele tugevustele ja nõrkustele.