Filtreeri postitusi

Millal on õige aeg ettevõtte müümiseks? Osa 1: Omanik on ettevõtlusest väsinud

Võiks ju arvata, et õige aeg on ettevõte müüa siis, kui müügisoov on kindel, ostja olemas ning pakutav hind omanikule vastuvõetav. 

Kui siia lisandub veel teadmine, mida vabaneva aja ning rahaga peale hakata, ongi kõik väga lihtne.

Käesolevas artiklis keskendume aga olukorrale, kus otsus ettevõtte edasise saatuse osas on tegemata. Millised on edasised võimalikud stsenaariumid, kui vanaviisi enam jätkata ei saa.

Loe lisaks

Ettevõtte müük: Kuidas hinnata ettevõtte väärtust?

Iga ettevõtja jaoks on tema ettevõte nagu „oma laps” ja seega hindamatu väärtusega. Ettevõtet müües tuleb aga tema väärtus teisendada reaalseteks numbriteks.

Konkreetse tulemuseni jõudmiseks on välja kujunenud erinevaid meetodeid, millega ettevõtte väärtust hinnatakse.

Käesolev artikkel tutvustabki põgusalt võimalikest ettevõtte väärtuse hindamise meetoditest paari enamlevinumat.

Loe lisaks

Ettevõtte väärtust mõjutavad tegurid

Ettevõtte väärtuse määramiseks leidub palju erinevaid meetodeid ja valemeid. Olenemata, millist kasutada, tuleb lisaks ettevõtte ärimudelile ja finantsnäitajatele arvestada veel mitme teguriga, mis ettevõtte hinda kujundavad. Järgnevalt vaatamegi mõnda olulisemat aspekti, mis aitavad mõista nii potentsiaalse ostja väiksemat hinnapakkumist kui juhivad ka praeguse omaniku tähelepanu ettevõtte tegelikele tugevustele ja nõrkustele.
Loe lisaks

3 põhjust, miks ettevõtte müük ei ole imelihtne

Kui vallas- või kinnisvara müügi puhul oleme harjunud järgima väljakujunenud protsessi, siis ettevõtte müügi puhul on lugu palju mitmetahulisem. Riskid, finants- ja õiguslikud aspektid, müügihinna seadmine ja ostja leidmine on vaid osa loetelust, millega oma tegutsevat firmat müüa sooviv omanik kokku puutub. Alljärgnevalt vaatame lähemalt kolme suuremat teemat, mida oma äri müües silmas pidada.

Loe lisaks